08.12.15

Додатки


Додаток 1
«Мікрофон».
   Даний прийом може використовуватись як у груповій , так і у фронтальній роботі з учнями, може стати частиною інших інтерактивних прийомів (рольова гра, «Мозкова атака», тощо).  Це різновид великого кола. Він дає можливість учням швидко висловлюватися з приводу проблеми, передаючи один одному уявний «мікрофон». Наприклад,
Teacher: Why is reading useful for you?
Pupils: Reading is useful because:
-         It helps me to get knowledge
-         It broads my mind
-         It helps me to learn a lot of new things.
   До даного прийому часто застосовують прийом «Незакінчене речення», коли учням дається початок висловлювання, а їхнім завданням є вигадати його продовження. Наприклад,
-         I think that …
-         On my mind …
-         I make a conclusion that …
-         As I understand …











Додаток 2
 «Мозковий штурм»
  Мета: організувати активізацію словникового запасу учнів на рівні речення та понадфразового єднання. Основне правило,для учнів -- це висловлювати та записувати на дошці англійською мовою різноманітні ідеї з тематики навчання, використовуючи словниковий запас учнів. Наприклад, якщо тема спілкування "Мої літні канікули", то учні озвучують думки про свій відпочинок під час літніх канікул, а вчитель записує їх на дошці. Використовуючи цей прийом вчитель не застосовує прямої корекції стосовно учнів (проте на дошці речення записуються правильно). Прийом "Мозковий штурм" можна впроваджувати на початку уроку як мовленнєву зарядку або на основному етапі для вирішення практичної мети уроку. На основі прийому "Мозковий штурм" доцільно створювати лексичні опори.
   Даний метод сприяє народженню значної кількості ідей при високій активності учасників, розвиває комунікативні здібності, надає можливість дітям само реалізуватися. Наприклад, учні об’єднуються у дві команди. Учитель викликає по одному гравцю від кожної команди й називає якийсь предмет (овоч, фрукт, шкільне приладдя, професію, одяг). Представники команд повинні назвати слова, що з ним асоціюються так, щоб гравці їхньої команди могли здогадатися. Що це за овоч або фрукт.
P1: vegetable
Team 1: tomato
P1: No
P2: Green
Team 2: cucumber
P2: No
P1 Big
Team 1: Cabbage.
P1: Yes.
Виграє перша команда. Можливі асоціації:
Lemon: fruit, sour, juicy, yellow.
Banana: fruit, sweet, long, yellow.
Orange: fruit, sweet/sour, round, orange, juicy.
Tomato: vegetable, red, round, juicy.
Carrot: vegetable, sweet, orange.
Onion: vegetable, brown, bitter, round.






















Додаток 3
«Броунівський рух»
   Застосовується для навчання обміну інформацією. Учні отримують картки з новими фактами по темі, кілька хвилин ознайомлюються з ними, потім ходять по класу і обмінюються інформацією. Протягом відведеного терміну треба отримати якомога повнішу інформацію. Наприклад, учитель роздає картки із частинами словосполучень, прислів’їв, речень за темою. Учні, пересуваючись класом, повинні знайти свою «половинку», прочитати й перекласти словосполучення, прислів’я чи речення і ознайомити з ним весь клас.
   Зразком даного прийому може бути вправа «Find someone who…
На кожній картці написано завдання, що починається певними словами. Учні рухаючись по класу повинні зібрати якомога більше інформації про своїх однокласників.
Зразок картки
1.     Have you ever read “The Adventures of Tom Sawyer” by Mark Twain?
Ann has read …..
2.     Have you ever been to Mongolia?
Nobody has been to Mongolia.
3.     Who did go to the cinema/theatre for the last month?
Tom ….
4.     Have you ever travelled to abroad?
Ann has been ….
5.     Who did like to listen to hard rock?
Nobody …
6.     Who does prefer to watch comedies?
Everybody …





Додаток 4
«Дерево рішень»
Так називається техніка, яка використовується для раціоналізації процесу прийняття рішень у ситуації, коли неможливо дати простої й однозначної відповіді на поставлене завдання. Застосовується вона також при аналізі ситуацій і допомагає досягти повного розуміння причин, що привели до прийняття того чи іншого важливого рішення в минулому.
Зокрема, слід відзначити ефективність його використання на уроках під час аналізу суперечливих подій та явищ.
Учасники обговорення детально аналізують усі можливі варіанти рішень і виписують у колонки переваги та недоліки кожного з них, а також ті наслідки, до яких вони можуть привести. У ході обговорення учні заповнюють таблицю.
Ця методика дозволяє учням краще зрозуміти механізм прийняття складних рішень, проаналізувати суперечливі дані. Вчитель отримує можливість точніше оцінити рівень базових знань та виявити ступінь підготовки учнів.
Проблема
Варіант 1
Варіант 2
Варіант 3
Переваги
Переваги
Переваги
Недоліки
Переваги
Недоліки
Наслідки
Наслідки
Наслідки
Наслідки
Наслідки
Наслідки
Проведення обговорення:
1.     Учитель формулює завдання для обговорення.
2.     Учасники отримують базову інформацію з проблеми, документи, факти тощо (це може бути частиною домашнього завдання напередодні обговорення).
3.     Учитель об’єднує учнів у групи по 4-5 осіб та визначає час для виконання завдання (10-20 хв.). Працюючи в групах, учні заповнюють таблицю, записуючи в стовпчики переваги і недоліки кожного варіанта, і приймають рішення з проблеми.
4.     Представники кожної групи доповідають про результати. Учитель порівнює отримані результати, запитує чому групи прийняли такі рішення, відповідає на запитання учнів.



Додаток 5
«Займи позицію»
   Такий вид діяльності допоможе з’ясувати, які позиції і думки можуть існувати щодо спірного питання. Надається можливість висловитися кожному, продемонструвати різні думки по темі, обґрунтувати свою позицію, знайти і висловити найбільш переконливі аргументи, порівняти їх з аргументами інших.
На дошці розвішані індикаційні картки
DISAGGRE                            NEUTRAL                           STRONGLY AGREE
Наприклад, підлітки самі повинні вирішувати питання їх подальшої освіти та вибору професії. Учні обирають на свій розсуд позицію, намагаються висловити свої думки і пояснити свою позицію.
   Наприклад, у 10 класі під час вивчення теми «Комунікативні технології» я використала даний метод наступним чином. Учні отримали проблемне питання «Комп’ютери та інтернет мають лише позитивний вплив на підлітків». Клас розділився на три групи, які зайняли три позиції: 1 – DISAGGREучні навели приклади лише мінусів використання інтернету та комп’ютерів; 2 - NEUTRAL  - ознайомили клас як з перевагами так і з недоліками їх використання; 3 - STRONGLY AGREEнамагалися переконати інших лише з позитивної точки зору.











Додаток 6
«Цікава лексика»
 Дану інтерактивну вправу я часто застосовую на початку уроку для повторення вивчених раніще лексичних одиниць, або для розминки. Виконуючи завдання даного типу, учні розвивають своє мислення, вчаться швидко згадувати вивчений матеріал, аналізувати його. Зразком вправи може бути така таблиця:
Add one letter to each of the following words (in any place) to form a new word. A clue is given to help you.
Word
Prompt
ain
can spoil a day at the seaside
ear
a fruit
rule
you use to draw  straight lines
cod
it is like this in winter
men
the opposite of generous
ram
Americans call it a street car
have
something most men do everyday
sap
keeps you clean
rave
it means you are not afraid
pen
pubs in England do this twice a day
sore
American word for shop

Add two letters.
Word
Prompt
moe                                       
it tastes delicious for the cats
one
when it rings you pick up the receiver
ibary
Dickens, Twain, O’Henry and many others “live” there
g
you can work with  a “horse” and rings there and be wet after all
atr
you want it most of all in the desert
si
when you sit in it don’t forget the pills from seasick, if you need of course
bske
they may be different colours and any big shopping isn’t exist without them
ft
you couldn’t stand without them
ro
you can be wet in the house during the rain if there is …

Як варіант дана вправа може бути використана під час вивчення нового лексичного матеріалу. Наприклад, 9 клас тема «Засоби масової інформації».
1)    Broadcast
a)     You should know a lot to take part in it
2)    TV viewer
b)    Some things are analysed there.
3)    Quiz show
c)     Is showed on TV or radio
4)    Wildlife programe
d)    To be under smb or smth influence
5)    Science fiction programe
e)     You’ll listen a lot of information about wild nature
6)    Chat show
f)      To do what you like
7)    Soap opera
g)     A person who likes TV
8)    Analytical programme
h)    To watch TV every free minute
9)    To be glued to the screen
i)       To see what is on TV  channels right now.
10)                      To switch on\off
j)       A programe about not real things
11)                      To enjoy smth to one’s heart’s content
k)    To be addicted to TV
12)                      Not to drag smb away from the screen
l)       People talk on different topics there.
13)                      To switch from channel to channel
m)  To turn on\off
14)                      To be hypnotized by smth
n)    A film about love and sadness which has many parts













Додаток 7
   Також мені подобається вправа, які можна використовувати під час навчання читання та аналізування тексту. Вправа називається Reading Circle Roles”.
Овал: Discussion leader
Овал: Passage person Овал: Culture collector
 




Овал: Reading Circle RolesPassage person


Овал: Summa-rizer
Овал: Word master
Овал: Connector
 





Discussion leader – виділяє та висуває на обговорення основну ідею твору та його тему.
Passage personскладає та задає запитання до параграфів тексту.
Word master – зовнішнє оформлення тексту, або опрацювання невідомої лексики.
Connectorаналізує зв’язність речень у тексті.
Summarizerпідбиває підсумки прочитаного, або подає стислий переказ тексту.
Culture collector – які проблеми особистого характеру висвітлені у творі.

 




Додаток 8
«Карусель (Подвійне коло)»
   Цей варіант кооперативного навчання найбільш ефективний для одночасного включення всіх учасників в активну роботу з різними партнерами зі спілкування для обговорення дискусійних питань. Студенти розсаджуються в два кола - внутрішнє і зовнішнє. Внутрішнє коло нерухоме, зовнішнє рухається. Можливі два варіанти використання методу - для дискусії (відбуваються «попарні суперечки» кожного з кожним, причому кожен учасник внутрішнього кола має власні, неповторювані докази), чи для обміну інформацією (студенти із зовнішнього кола, рухаючись, збирають дані).
Цю технологію варто застосовувати для:
-         збирання інформації з будь-якої теми;
-         інтенсивної перевірки обсягу та глибини знань;
-         розвитку вміння аргументувати свою позицію.
Організація роботи:
1. Розставте стільці для учнів у два кола (в початковій школі краще добирати такі завдання і питання, виконання яких дозволяє дітям рухатись стоячи).
2. Учні, що сидять (стоять) у внутрішньому колі, розташовані спиною до центру, а в зовнішньому – обличчям. Таким чином, кожен сидить (стоїть) навпроти іншого, висловлює і вислуховує свої ідеї (аргумент, приклад).
3. Внутрішнє коло нерухоме, а зовнішнє – рухливе: за сигналом ведучого всі його учасники пересуваються на один стілець (на одного учасника) вправо і виявляються перед новим партнером з яким повторюють ту саму процедуру. Мета – пройти все коло, виконуючи поставлене завдання.
При організації роботи в групах, необхідно «пускати по колу» результати роботи кожної групи (заповнений аркуш, створена таблиця, намальований сюжет тощо) для поповнення новими ідеями, поглиблення новим змістом тощо.

Карусель     ( зовніщнє коло та внутрішнє коло)                  
                            

 



Інтерв’ю                                
1. What is your favourite sportsman?
2 .What kinds of sports are you fond of?
3. What is the main aim of sports competitions?
4. Only some of those who take part in sports activities can become champions. Why?





















Додаток 9
«Коло ідей» (Раунд робіт, кругова система).
Метою «Кола ідей» є вирішення гострих суперечливих питань, створення списку ідей та залучення всіх студентів до обговорення поставленого питання. Технологія застосовується, коли всі групи мають виконувати одне і те саме завдання, яке складається з декількох питань (позицій), які групи представляють по черзі.
Порядок проведення:
·        викладач ставить дискусійне питання та пропонує обговорити його в малих групах;
·        після того як вичерпався час на обговорення, кожна група представляє лише один аспект проблеми, яку обговорювали;
·        групи висловлюються по черзі, поки не буде вичерпано всі відповіді;
·        під час обговорення теми на дошці складається список зазначених ідей;
·        коли всі ідеї з вирішення проблеми висловлені, можна звернутись до розгляду проблеми в цілому і підбити підсумки роботи.














Додаток 10
Етапи і зміст проектної роботи:
1.  Пошуковий: визначення теми проекту, пошук та аналіз проблеми, висування гіпотези, вивчення мети, обговорення методів дослідження.
2.  Аналітичний: аналіз вхідної інформації, пошук оптимального способу досягнення цілі проекту, побудова алгоритм у діяльності, покрокове планування роботи кожного учасника проекту.
3Практичний: виконання запланованих кроків, регулярне обговорення проміжних результатів.
4.  Презентаційний: оформлення кінцевих результатів, підготовка та проведення презентації, «захист» проекту.
5Контрольний: аналіз результатів, коригування,
помилятися, дивуватися, радіти знахідкам, що і трапляється під час роботи над проектом.
Проектне навчання спонукає до розумово-вмотивованої діяльності відповідно до вікових і навчальних інтересів. Можуть бути різні підстави для вибору теми проекту, але головне не кількісні характеристики знань, здобуті  учнями , а вміння використовувати їх у конкретній життєвій ситуації.













Додаток 11
Зразки практичних  розробок  інтерактивних ігор

Snowball
Procedure: pupils take turns in a circle and add new words to the given sentence.
Еxample  :
I visited London.
I visited London with my friends last summer.
I visited a beautiful city London with my friends last summer.
I visited a beautiful and old city London with my friends last summer.
I visited a beautiful and old city London, the capital of Great Britain with my friends last summer.
I visited a beautiful and old city on the banks of the river Thames -  London.

“Snowball”
T:  Complete the sentences. The next pupil adds his own one and repeats the previous one.
E.g:  At the English lesson we…..
P1: …..learn to read, write and speak…..
P2: …..Describe pictures, learn to read, write and speak.

“Brainstorm”
Suggest different ways of activities during your summer holidays:
-         visit grandparents
-         ride a bike
-         go to the seaside
-         sunbathe

«Associative Bush»
Procedure: Pupils make a bush using the expressions:
-         I think….
-         To my mind….
-         In my opinion….
-         It seems to me….
-         No doubt that….
-         I want to add….
T: I want to draw your attention to this quotation: “He that travels far knows much”
Let’s try to prove that it is right.
What do you think about this quotation? How do you understand these words? What’s your opinion?
·  P1: I think it’s true. Travelling brings us knowledge.
P2: To my mind,. if you visit different countries  you learn a lot about their customs and traditions.
P3: No doubt , travelling develops our imagination.
P4: In my opinion, travelling is exciting.
       It brings us a lot of adventures.
P5: I want to add that travelling helps us to study foreign languages.

«Merry-Go- Round »
(the teachers asks  pupils to take their seats on the chairs which are  in a circle)
Procedure: Ask questions one by one about your winter holidays, using the Past Simple Tense.
-         What did you do during your winter holidays?
-         Did you have much fun?
-         What holidays did you celebrate at that time?
-         Etc…

Interactive Game “Verb Tennis”
Focus: Revising present (past) tenses.
Time: 5-7 minutes.
Group size: A player from Team A  thinks of a verb and “serves”, saying a sentence in the Present Simple. A player from Team B “returns” the verb, saying the sentence in the Present Continuous.
A player from Team A “hits” the verb back saying the sentence in the Present Perfect.
A player from Team B now thinks of a new verb to continue the game.
Example (meet):
A: I usually meet with my friends after classes.
B: I am meeting with my friends now.
A: I have already met my friends.
B: (have) I always have a fantastic time at the seaside.
A: I am having a fantastic time at the seaside now.
Senkan
 (білий вірш, у якому синтезована інформація в стислому вислові з п’яти рядків)
1 noun                                            Travelling
2 adjectives                                 exciting, interesting      
3 verbs                                     visit, learn, entertain                  
4 word phrase                         It brings much pleasure         
1 noun                                                   Fun

«Кольорова стрічка»
   Учням, об’єднаним у групи, роздаються різнобарвні квадратики. На їх звороті написані певні слова як відповіді на ті запитання, які отримає команда від учителя. Серед «іграшок» є невірні відповіді. Завдання учнів полягає у тому, щоб, прочитавши запитання, знайти серед запропонованих відповідей правильну та за допомогою шпильок зачепити одну за одну правильні відповіді. Утвориться різнобарвний ланцюжок. Можна так підібрати запитання та відповіді. Щоб в усіх команд утворились однаково розфарбовані ланцюжки.





Немає коментарів:

Дописати коментар